19 sep. 2010

Problem, problem och mera problem...


Då var de dags för nya uppdateringar kring renoveringen, fick ju problem sist vi skulle smälla ihop motorn iom att de var 2 drev i växellådan så var tvunget att bytas för att dom var så nedslitna samt 3st packboxar som saknades (Vänster/Höger sida om vevaxeln samt boxen till utgående axel där drevet sitter på). Åkte enr till min Mor i skåne samt hälsade på min Motormek (hennes gubbe). Allting kom på plats i ett hyfsat tempo, som synes på bilden så var de i glatt sällskap och den obligatoriska Mekar ölen, dock gå ju inte allt på räls så diverse strul hade man allt. Men till slut fick vi ihop lådan samt fick den testad så alla 5 växlarna funkade och de gjorde dom med strålande resultat.

Vidare så skulle vi slänga ihop kopplingen som nästa steg, men de visade sig skapa ännu mer problem (som man inte haft tillräckligt redan) som inte gick att lösa denna helgen. Visade sig att vi inte inspekterat kopplingen tidigare då den levererades i en sluten burk och var ihop plockad då. Men när vi tog isär den så märkte vi att den var inte så komplett som de sagts tidigare. En av pinnarna/tapparna som håller fast en fjäder och håller trycklocket på plats var avslaget så de fanns bara 5 av 6st monterings platser. de var bara att lägga ner montering efter ett par timmar eftersom vi inte kom längre med detta. Så nu jagar jag ny del eller nån mek/svets kunnig som kan ta sig an detta. I hopp om att de löser sig istället för att köpa en ny från Yamaha of Troy (90US$ inkl. frakt), i övrigt kan jag säga att de saknades 2st bultar för att hålla ihop motorn helt men de var en liten bagatell samt att de saknas en bult med hatt/bricka till kicken och till drevet för att hålla de på plats. Så detta som saknas för att få ihop den, ja just jag de saknas 4st muttrar med brickor till cylinderfoten med, men inget vi monterade då vi ändå måste pilla med kopplingen lite till.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar