13 juni 2010

Slipa och putsa, *pust* Fint blir de...

Idag har jag tillbringat 4tim (12.30-16.30) med att bryta in nya minislipen på kröken till Crossen samt slutdämparen. Resultatet ser ni nedan i bilderna. finns lite extra jobb med kröken, man kommer inte åt alla skrymslen och vrån med maskinen. Avverkade ett 10 pack 80 papper till maskinen innan jag gav upp för dagen. Började med att slipa/putsa slutdämparen, först körde jag med 80 pappret efter de tog jag till 120 papper och avslutade med 240 papper. Men blev inte riktigt nöjd med resultatet och tänkte jag skulle testa stålulls kittet till maskinen och se hur de blev och resultatet blev som ni ser på bilderna. Ja är nöjd med de, tyvärr hade jag ingen före bild så ni kan se skillnaden men den var skitig och korroderad så de är en STOR skillnad.

Vidare så gav jag mig på kröken och där är de bara 80 papper som anv. för hela slanten. slipa ner mesta rosten och skiten för att göra den redo för lite ny värmefast färg så den kommer se någorlunda hyfsad ut. vi får väl se hur de kommer se ut när jag är färdig med den. hoppas på att slipa färdigt den med nu i veckan så man kan måla den.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar